ISO 29990:2010
Öğrenim Hizmetleri
Yönetim Sistemi
ISO 29990 Öğrenim Hizmetleri Yönetimi Sistemi, profesyonel uygulamalar ve öğrenim hizmeti sağlayıcılarının kalite performansı için sosyal bir model ihtiyacına cevap olarak geliştirilmiştir. Bu standart, dünya çapında kurumlar, mesleki kuruluşlar ve yaşam boyu öğrenme merkezlerini kapsayan öğrenim hizmeti sağlayıcıları için birleşik bir model olarak tanımlanır.
Standart dahilindeki belgelendirme, sağladığınız öğrenim deneyimi tasarımının, gelişiminin ve sunumunun ISO gerekliliklerinin karşılamasını garanti eder. Tetkik ve belgelendirme süreci, size mevcut programınızın şeffaf bir analizini ve etkin, öğrenici merkezli seminer geliştirmek için değerli araçlar sunar.
Son yıllarda tüm dünyada kurumlar paylaşılan bilginin öneminin başarının anahtarı olduğununu kabul ettiler. Yaygın ve şirket içi öğrenim artık pekçok kurum tarafından önemli bir iş dışı hizmet olarak görülüyor. Özellikle kurumsal eğitim taleplerindeki artışlar ve ulusal eğitim sistemindeki değişimlerin sonuçları bu konuda en önemli etkenler olarak göze çarpıyor. Bu doğrultuda eğitim kurumlarının sayısı da hızla artmakta ve sektörde rekabet zorlaşmaktadır.
ISO 29990, aynı zamanda önemli bir rekabet aracı olarak da kullanılmaktadır. Bu belgeye sahip bir öğrenim kurumu, müşterilerine ve piyasaya, öğretim hizmetlerini uluslararası standartlara uygun olarak verdiğini ilan etmiş olur. Özellikle öğrenim alanında ciddi değişiklikler yaşanan ülkemizde, ISO 29990 belgelendirmesi eğitim ve öğretim kurumlarının temel prestij kaynaklarından biri ve rakiplerine karşın ayırt edici unsuru olarak kabul edilmektedir.
ISO 29990 Öğrenim Hizmetleri Yönetim Sistemi’nin Faydaları:
• ISO 29990 ile öğrenim hizmetlerinde bir standart yakalanması,
• Sektörde itibar ve prestij kaynağı olarak görülmesi,
• Zor bir sektörde ciddi rekabet avantajı yaratması,
• ISO 29990 belgesinin temsil ettiği kaliteli hizmet algısıyla daha çok müşteriye ulaşılması,
• Müşteri beklentileri doğrultusunda hizmet sunumu,
• Yönetim standardı oluşturularak kurumsallaşma,
• Verimliliğin ve karlılığın artması,
• Sürekli gelişen ve iyileşen bir kurum profili kazanılması,
• Genel performansın sürekli iyileşmesi.