1. Kapsam
2. Atıf yapı lan standardlar
3. Terimler ve tarifler
3.1 Gıda güvenliği
3.2 Gıda zinciri
3.3 Gıda güvenliği tehlikesi
3.4 Gıda güvenliği politikası
3.5 Son ürün
3.6 Akı ş şeması
3.7 Kontrol önlemi
3.8 Ön gereksinim programı
3.9 Operasyonel ön gereksinim programı (OGP)
3.10 Kritik kontrol noktası (KKN)
3.11 Kritik limit
3.12 İzleme
3.13 Düzeltme
3.14 Düzeltici faaliyet
3.15 Geçerli kılma
3.16 Doğrulama
3.17 Güncelleme
4 Gıda güvenliği yönetim sistemi
4.1 Genel şartlar
4.2 Dokümantasyon şartları
5 Yönetim sorumluluğu
5.1 Yönetimin taahhüdü
5.2 Gıda güvenliği politikası
5.3 Gıda güvenliği yönetim sisteminin planlanması
5.4 Sorumluluk ve yetki
5.5 Gıda güvenliği ekip lideri
5.6 İletişim
5.7 Acil durumlara hazı rlı lı k ve müdahale
5.8 Yönetimin gözden geçirmesi
6 Kaynak yönetimi
6.1 Kaynakları n sağlanması
6.2 İnsan kaynakları
6.3 Alt yapı
6.4 Çalışma ortamı
7 Güvenli ürün planlama ve gerçekleştirme
7.1 Genel
7.2 Ön gereksinim programları
7.3 Tehlike analizlerini gerçekleştirmenin birincil aşamaları
7.4 Tehlike analizi
7.5 Operasyonel ön gereksinim programları nı n oluşturulması
7.6 HACCP planı nı n oluşturulması
7.7 OGP ve HACCP planları nda belirtilen başlangı ç bilgi ve dokümanları n güncelleştirilmesi
7.8 Doğrulama planlaması
7.9 İzlenebilirlik sistemi
7.10 Uygunsuzluk kontrolü
8 Gıda güvenliği yönetim sisteminin geçerli kı lı nması , doğrulanması ve iyileştirilmesi
8.1 Genel
8.2 Kontrol önlem kombinasyonları nı n geçerli kı lı nması
8.3 İzleme ve ölçmenin kontrolü
8.4 Gıda güvenliği yönetim sisteminin doğrulanması
8.5 İyileştirme Maddelerinin yanı sıra, ISO 22000 standardında geçen 7.2.3 maddesinin altına getirdiği alt maddelerle beraber ilave olarak son beş maddeyi içermektedir.
1-Binaların yapısı ve yerleşimi durumları
2-Çalışma alanı, bina ve eklentilerinin yerleşimi
3-Yardımcı tesisler -hava, su, enerji, yakıt
4-Atık ve kanalizasyon gibi destek hizmetleri
5-Ekipman uygunluğu, temizlik, önleyici bakım
6-Tedarik yönetimi ve uygulamaları
7-Çapraz Kontaminasyonu (Çapraz bulaşma) engellemek için önlemler
8-Temizlik ve sanitasyon uygulamaları
9-Haşere kontrolü mücadele metodları
10-Personel hijyeni ve çalışılan tesisleri
11-Yeniden işleme (rework) uygalamaları
12-Ürün geri çağırma (recall) prosedürleri
13-Depolama Şartları
14-Ürün ve tüketici bilgilendirilmesi
15-Gıda savunma, biyosavunma ve biyoterörizm uygulamaları
Bize ulaşın +90(552)9516557
FSSC standardı içeriği
ISO 10002 crm-müşteri memnuniyeti yönetim sistemi standardı
, Genelıso 10002 crm-müşteri memnuniyeti yönetim sistemi standardı nedir Müşteriyi ve müşteri ilişkilerini yönetmekle ilgili geliştirilen standarttır. ISO 10002 karlılık,...
BRC standardı bölümleri
, GenelBRC Standardı 7 bölüme ayrılmıştır: Üst Yönetim Taahhüdü ve Sürekli İyileştirme – herhangi bir gıda güvenliği sisteminin etkili olabilmesi...
ISO Belgesi Nedir? ISO Belgesi Nasıl Alınır?
, GenelISO Kalite Belgesi ISO belgesi almak size, 3. taraf denetimlerin gerçekleşmesi sonucu işletmenizin kazanmış olduğu kaliteyi simgeler. ISO belgesi, büyük...
ISO 27001 bilgi güvenliği yönetim sistemi standardı faydaları nedir
, Genel•Kanun ve yönetmeliklere uyulduğunun bir göstergesidir. •Organizasyon için tüm seviyelerde bilgi güvenliğinin mevcudiyeti göstermektedir. •Rekabet avantajı •Karlılık •İmaj •Yasalara,...
ISO 10002 crm-müşteri memnuniyeti yönetim sistemini kimler alır
, GenelHam madde üreticileri, Hizmet üreticileri, Ham madde veya katkı maddeleri üreticileri, Elektronik ve enerji ürünleri üreticileri, İmalatçılar, Depocular ve...
ISO 50001 enerji yönetim sistemi amacı nedir
, Genel•ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi standardının yorumlanmasını sağlamak. •Verimli enerji kullanımı kavramlarını anlayabilmek. •Şirketlerde ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi...
ISO 9001:2008 / 2015 faydaları nelerdir?
, GenelISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, etkili bir kalite yönetim sistemini ifade eden bir standarttır. Bu standardın gerektirdiği koşulları sağlayan...